Voit tuoda olemassa olevia asiakkaitasi palveluun klikkaamalla "Asiakkaat" -sivun yläosasta "Lisätoiminnot" - "Tuo useita asiakkaita kerralla". Sinulla tulee olla asiakastietosi CSV/TSV-tiedostossa, jonka voit ladata palveluun ko. sivulla. Toiminto luo uusista tiedoista uusia asiakkaita ja jos olemassa olevat tiedot ovat muuttuneet, päivittää se asiakkaita. Olemassa olevan asiakkaan Laskupiste tunnistaa ensisijaisesti asiakasnumeron perusteella. Jos asiakasnumeroa ei tuoda, tunnistetaan yritysasiakas Y-tunnuksen ja henkilöasiakas nimen perusteella. Katso lisätietoja massapäivityksestä tästä.


Kun olet ladannut CSV-tiedoston onnistuneesti, aukeaa seuraava sivu, jolla CSV-tiedostossa olevat sarakkeet yhdistetään Laskupisteessä oleviin asiakas-tietoihin. Tällöin jos CSV-tiedostossa esim. asiakkaan nimi-sarakkeen otsikkona on "Nimi", osaa Laskupiste yhdistää sen automaattisesti asiakkaan nimeksi. Jos taas sarakkeen nimenä CSV-tiedostossa olisi ollut jokin muu, esim. "Asiakas", tai sarakeotsikoita ei olisi ollenkaan, niin tällöin Laskupiste ei osaa tehdä yhdistystä automaattisesti, vaan sinun tulee tehdä se käsin valitsemalla "Laskupisteen kenttä" -otsikon alapuolella olevasta valintalistasta oikea kenttä.


Ko. toiminnon yhteydestä löydät lisäohjeita, kuten miten voit tallentaa CSV-tiedoston taulukkolaskentaohjelmassasi sekä minkä nimiset sarakkeet Laskupiste osaa yhdistää automaattisesti. Samalta sivulta voit myös ladata esimerkkitiedoston, joka sisältää kaikki mahdolliset tuotavat kentät.